Data publikacji: 2017-09-28
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Torby jak bumerangi w Sukcesji
Kategoria: Styl życia, LIFESTYLE

„Nie ma śmieci – są surowce!” – to hasło przyświecające tegorocznej akcji Sprzątania Świata. Ta międzynarodowa kampania odbywa się nieprzerwanie od 1994 roku, w każdy trzeci weekend września. Dla Centrum Handlowo-Rozrywkowego Sukcesja data ta stała się początkiem kolejnego proekologicznego działania – wprowadzenia tzw. „Boomerang Bags”. Wszystko po to, by inspirować do dbania o środowisko każdego dnia, nawet podczas zakupów.
Jak wynika z badania Stena Recycling, ponad połowa Polaków minimalizuje liczbę odpadów używając produkty wielokrotnego użytku (54%) lub unikając korzystania z jednorazowych reklamówek w trakcie zakupów (52%). Centrum Handlowo-Ro zrywkowe Sukcesja postanowiło wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, a także dodatkowo zachęcić do zachowania proekologicznej postawy, wprowadzając „Boomberang Bags”, czyli „Torby Bumerangi”.
Stop plastikowym torebkom
Czym właściwie są „Torby Bumerangi”? To inicjatywa powołana do życia w 2013 roku w Australii przez Tanię Potts i Jordyn de Boer. Uczestnicy projektu starają się zredukować zużycie plastikowych toreb poprzez tworzenie dla nich alternatywy – toreb wielokrotnego użytku. Założenie jest proste. W dedykowanym miejscu stawiany jest kosz bądź pudło z napisem „Weź, jeśli potrzebujesz. Przynieś, jeśli masz za dużo”, które wypełnione jest torbami wielorazowymi, które są alternatywą dla foliowych reklamówek. „Torby Bumerangi” to torby, którymi uczestnicy projektu wymieniają się w sklepach: dając komuś, kto zapomniał zabrać swoją, jak również biorąc, gdy zapomną własnej.
Uczestnicząc w programie, w myśl zasady „myśl globalnie – działaj lokalnie”, nie tylko ogranicza się produkcję jednorazowych opakowań, jednocześnie wspierając zrównoważony rozwój, ale przede wszystkim kształtuje się proekologiczne postawy.
Z „Torb Bumerangów” można skorzystać w Sukcesji już od połowy września. Dedykowane kosze znaleźć można w czterech miejscach na terenie Centrum: przed dwoma głównymi wejściami od strony fontanny oraz przy sklepach Rossmann oraz Piotr i Paweł. CH-R Sukcesja jest największym z sześciu obiektów handlowych, które dołączyły do tej ogólnoświatowej akcji.
źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Hashtagi: #Styl życia #LIFESTYLE
