Już 50 tys. osób poparło kulturalne zachowanie na drodze na stronie kampanii „Wrzucam na luz ” na Facebooku, prowadzonej przez firmę ubezpieczeniową Proama.
„Wrzucam na luz „ to akcja zorganizowana na rzecz kulturalnego zachowania na drodze, wskazująca i jednocześnie piętnująca najczęściej spotykane agresywne i niegrzeczne postawy kierowców. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na fakt, że przyczyną wielu wypadków drogowych i stłuczek jest często zbyt agresywna oraz ryzykowna jazda i niekulturalne zachowanie kierowców.
” Poparcie 50 tys. osób i ich zaangażowanie w dyskusje na profilu Wrzucam na luz, potwierdzają, że kultura jazdy jest tematem bliskim polskim kierowcom. Jako kierowcy nie mamy wpływu na dziury w drodze i korki, ale mamy wpływ na to jak traktujemy innych uczestników ruchu drogowego i to możemy zmienić, by wszystkim przyjemniej i łatwiej jeździło się po polskich drogach ” mówi Justyna Szafraniec, Dyrektor ds. PR, Proama.
Kampania jest realizowana w mediach społecznościowych, takich jak: Facebook, Google+, Twitter i Youtube. Na Facebooku internauci stworzyli Dekalog Kulturalnego Kierowcy – Wrzucam na luz, w którym zwrócili uwagę na takie problemy jak za późne włączanie kierunkowskazów, blokowanie skrzyzowań, jazda na suwak, jazda lewym pasem na wielopasmówce, czy potrzeba przepuszczanie pieszych na przejściach.
W ramach kampanii, we współpracy z Policją, która objęła ją swoim patronatem, 21 czerwca br. został zorganizowany Dzień Kulturalnego Kierowcy ” Wrzucam na luz, który będzie obchodzony co roku, tydzień przed wakacjami. Podczas Dnia Kulturalnego Kierowcy w 9 miastach w Polsce przy przejściach policjanci wręczali kulturalnym kierowcom naklejki akcji i słodycze. W sumie rozdali ponad 3 tys. naklejek. W ten sposób organizatorzy akcji chcieli uświadomić kierowcom potrzebę zatrzymywania się przed zebrą, przy której stoją piesi.
Dla Proama zorganizowanie kampanii „Wrzucam na luz ” jest spójne z polityką firmy, która bezpiecznym, a tym samym kulturalnym kierowcom, daje większe ” 70% – zniżki bonus-malus na ubezpieczenia samochodowe OC i AC.
W prowadzeniu profili Proama jest wspierana przez agencję Think Kong.