Poradnik Wiadomości Branżowe

WFP oferuje przy wsparciu MasterCard Ž e-karty dla syryjskich uchodźców w Libanie

W ramach pomocy humanitarnej dla Syrii, Światowy Program Żywnościowy ONZ (WFP) wdraża innowacyjny program voucherów elektronicznych w Libanie. Umożliwi on setkom tysięcy syryjskich uchodźców zaspokojenie swoich potrzeb żywieniowych.Do końca roku około 800.000 uchodźców będzie korzystało z elektronicznych kart lub e‑kart, oferowanych w sklepach uczestniczących w akcji na terenie Libanu. Inicjatywa realizowana jest przy wsparciu technicznym MasterCard - partnera z sektora prywatnego programu WFP.Poza Libanem, również przy wsparciu MasterCard, organizacja WFP wprowadzi podobny program e‑kart na rzecz syryjskich uchodźców w Jordanii. Program będzie wdrażany dla 300.000 uchodźców etapami do końca grudnia, a następnie kontynuowany w przyszłym roku.„Nowe e-karty umożliwią syryjskim uchodźcom wybór produktów spożywczych, których aktualnie potrzebują” - mówi Elisabeth Rasmusson, WFP’s Assistant Executive Director for Partnership and Governance Services. „Jesteśmy wdzięczni za pomoc MasterCard w tworzeniu systemu e-voucherów w Libanie i Jordanii, te kraje mają największą liczbę uchodźców. Ten przykład pokazuje,

Teaser

W ramach pomocy humanitarnej dla Syrii, Światowy Program Ĺťywnościowy ONZ (WFP) wdraża  innowacyjny program voucherów elektronicznych w Libanie. Umożliwi on setkom tysięcy  syryjskich uchodźców zaspokojenie swoich potrzeb żywieniowych.

Do końca roku około 800.000 uchodźców będzie korzystało z elektronicznych kart lub e €‘kart,  oferowanych w sklepach uczestniczących w akcji na terenie Libanu. Inicjatywa realizowana  jest przy wsparciu technicznym MasterCard – partnera z sektora prywatnego programu  WFP.

Poza Libanem, również przy wsparciu MasterCard, organizacja WFP wprowadzi podobny program e €‘kart na rzecz syryjskich uchodźców w Jordanii. Program będzie wdrażany dla 300.000 uchodźców  etapami do końca grudnia, a następnie kontynuowany w przyszłym roku.

„Nowe e-karty umożliwią syryjskim uchodźcom wybór produktów spożywczych, których aktualnie  potrzebują ” – mówi Elisabeth Rasmusson, WFP €™s Assistant Executive Director for Partnership and Governance Services. „Jesteśmy wdzięczni za pomoc MasterCard w tworzeniu systemu e-voucherów w Libanie i Jordanii, te kraje mają największą liczbę uchodźców. Ten  przykład pokazuje, że nasze połączone wysiłki zapewniają skuteczną i innowacyjną pomoc,  mającą na celu zwalczenie głodu na świecie. „

Współpraca w zakresie e-kart jest realizowana od 2012 roku w ramach szerszej umowy partnerskiej. Łączy sprawność MasterCard w zakresie systemów płatności elektronicznych z ogromnym doświadczeniem WFP w zakresie pomocy najbardziej potrzebującym i bezbronnym osobom.

„MasterCard wierzy, że świat bez gotówki buduje świat bez głodu. Technologia jest w stanie ułatwić  i  usprawnić działania na rzecz świadczenia pomocy żywieniowej ” ” mówi Ann Cairns,  MasterCard €™s President of International Markets – „Jesteśmy zaangażowani we współpracę  ze  Światowym Programem Ĺťywnościowym, który ma na celu zniwelowanie problemu głodu na świecie. „

Rozpoczęty we wrześniu b.r. program e-kart ma pomóc ok. dwóm tysiącom syryjskich gospodarstw domowych (ok. 10.000 osób) w libańskim mieście Nabatiyeh. W nadchodzących tygodniach obejmie stopniowo również pozostałe części kraju, zastępując papierowe vouchery WFP. Rodziny te otrzymają miesięczną kartę, zasilaną kwotą 27 USD na osobę. Będą mogły ją wykorzystać na zakup produktów  w  tamtejszych sklepach biorących udział w akcji. Umożliwi to zakup produktów spożywczych wedle potrzeb – również tych z krótkim okresem ważności, które zwykle nie są obejmowane racjami żywnościowymi.  

A to już wiesz?  Niebezpieczny wstrząs anafilaktyczny

„Stanowi to prawdziwy pożytek dla syryjskich uchodźców, którzy przez wiele miesięcy doświadczyli niezwykłych trudności ” – mówi Muhannad Hadi, koordynator WFP ds. kryzysu syryjskiego – „E-karty wspierają również biznes lokalnych handlowców i czynią działalność WFP bardziej wydajną czasowo  i  kosztowo. W ten sposób wszyscy odnoszą korzyści „.

„Pomagając WFP, stworzyliśmy rozwiązanie łączące nasze doświadczenie z zakresu płatności  i  technologii z wiedzą dotyczącą najbardziej pilnych potrzeb uchodźców „, powiedział Basel El Tell, MasterCard €™s Levant Market Manager – ” Dotychczasowe rezultaty akcji motywują do dalszej pracy, a inicjatywa oparta na kartach prepaid rozprzestrzenia się na cały region „.

E-karty ukazują innowacyjne przejście WFP z fizycznego dostarczania żywności na vouchery i inne nowoczesne formy pomocy, które mogą być bardziej wydajne i mieć bardziej pozytywny wydźwięk. Na chwilę obecną, w 2013 roku programy voucherów dla syryjskich uchodźców, prowadzone przez WFP przekazały ok. 192 mln USD na rzecz lokalnych gospodarek Libanu, Jordanii, Turcji, Iraku i Egiptu.

Pomoc dla Syrii jest największą i najbardziej złożoną operacją organizacji WFP. Program potrzebuje 30 milionów dolarów tygodniowo, aby zaspokoić potrzeby ludzi żyjących w rejonach objętych konfliktem.

Działalność WFP w Libanie wspiera m.in. Australia, Kanada, Dania, Komisja Europejska, Finlandia, Francja, Niemcy, Irlandia, Japonia, Korea, Kuwejt, Luksemburg, Norwegia, Wielka Brytania i USA.

 

Materiały foto/video dotyczące pomocy humanitarnej w Syrii dostępne są pod adresem:

http://www.hightail.com/download/OGhjK3BPYStFd2ZsZThUQw  

https://www.yousendit.com/download/OGhjK3BPdzh6NEozZU5Vag  

WFP to największa organizacja humanitarna walcząca z głodem na świecie. W zeszłym roku WFP udzieliło pomocy w zakresie żywności ponad 97 milionom osób w 80 krajach.

O MasterCard:

MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, jest spółką oferującą technologie w globalnej branży płatności. Posiadamy najszybszą sieć przetwarzania płatności, łączącą konsumentów, instytucje finansowe, rządy i firmy z ponad 210 krajów i terytoriów. Produkty i rozwiązania MasterCard ułatwiają codzienne czynności handlowe, takie jak zakupy, podróże, prowadzenie działalności gospodarczej i zarządzanie finansami i czynią je bezpieczniejszymi i bardziej wydajnymi. Obserwuj naszego Twittera @MasterCardNews, dołącz do dyskusji na blogu Cashless Pioneers Blog i subskrybuj powiadomienia na Engagement Bureau.

A to już wiesz?  Zachowania i preferencje wyborcze Polaków w październiku

Źródło MasterCard. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy